Brev:
For mange flasker i løbet af dagen
24. marts 2009
Alder:
10 mdr.
For mange flasker i løbet af dagen
Hej Helen
Så blev det min tur til at skrive til dig. Har tit læst på din side og har fået virkelig mange gode informationer gennem tiden - mange tak for det :-)
Jeg skriver fordi min dreng på meget snart 10 mdr. efter min mening får for mange flasker MME i løbet af dagen.
Først kan jeg kort fortælle, at han er en meget glad og tilfreds dreng, der udvikler sig helt efter bogen. Han startede i dagpleje for 14. dage siden og det er han virkelig glad for. Der har ingen problemer været med indkøringen og han får stor ros af dagplejemoderen.
Efter han er startet i dagpleje får han kun én lur på oftest 3 timer
Nu til mit problem - Han får 700-900 ml MME om dagen.
5.00 (oftest) 200 ml MME
8.00 - Havregrød (skiftende mængder nogle gange en stor portion, andre gange enkelte skeer)
9.30 - formiddagsmad hos dagpleje (lidt brød)
11.00 - Frokost - 2 kvarte skiver rugbrød.
Lige bagefter får han også 200 ml MME på flaske ellers vil han ikke sove. Dagplejemoderen siger også, at hun ikke mener han er klar til at slippe den flaske.
15.00 - Lidt frugt i dagplejen
15.30 - Rugbrød 1-2 kvarte
17.00-17.30 - aftensmad (det vi spiser) han plejer at spise ret store portioner.
19.00-19.30 - Godnatflaske MME (250-300 ml)
23.00-24.00 - 200 ml MME på flaske (han vågner selv)
Til alle måltider drikker han vand af kop og er vild med det.
De gange han vågner om natten har jeg prøvet med vand af flaske, men han finder hurtigt af at det ikke er mælk og bliver stiktosset. Vi kan ikke få ham til at falde i søvn igen uden flaskerne (Medmindre han skal græde sig i søvn og det vil jeg jo ikke have)
Kort sagt er problemet at han vågner to gange om natten (fra 1 mdr-6 mdr. sov han hele natten) og jeg tror det skyldes at han får for meget mælk i forhold til fast føde i løbet af dagen, og derfor ikke bliver mæt nok til natten? Hvad mener du om hans indtag af føde? Kan jeg ændre på noget, eller er det helt normalt?
Det skal dog siges at fra han begyndte på skemad (4 mdr) til han var 7-8 mdr. ikke var så nem at få til at spise skemad - han har oftest foretrukket flasken, medmindre det var noget han selv kunne putte i munden.
Håber du kan hjælpe mig.
På forhånd mange tak.
Kærlig hilsen
Kristina